בונובו מרקטינג - bonbo marketing

Bonobo Marketing

Google My Business – גוגל לעסק שלי

כל מה שצריך וחשוב לדעת על Google My Business בעמוד שלפניכם

גוגל, ענקית החיפוש ברשת, מאפשרת לכל אחד ואחת מבעלי האתרים והעסקים שביניכם, ליהנות ממגוון רחב של פלטפורמות המיועדות לצרכי קידומכם במנוע החיפוש. אחת מהפלטפורמות החדשות יחסית של גוגל ידועה בשם: Google My Business והיא מיועדת בעיקר לצרכי קידום אתרים ועסקים במסגרת מה שמכונה: חיפוש לוקאלי (מקומי).

מה זה Google my business?

Google my business או בעברית: גוגל לעסק שלי, היא למעשה פלטפורמה חדשה המיועדת לצרכי קידום אתרים ועסקים ברמה המקומית באמצעות מנוע החיפוש של גוגל. פלטפורמה זו אומנם הושקה לראשונה בשנת 2018, אך היא מבוססת בחלקה על ה- Google Places, שירות אחר אותו גוגל הציעה בעבר הלא כל כך רחוק לצרכי קידום עסקים ואתרים ברמה המקומית.

חשוב לציין שהשימוש ב- Google my businessמתאפשר לאחר רישום לשירותי הדוא"ל של גוגל (GMAIL) ולאחר הקמת פרופיל עסקי אודות בית העסק, וכל זאת בחינם!

לאחר הרישום, נוצר עבור כל פרופיל עסקי, מיקום מדויק (בהתאם לכתובת בית העסק שנמסרה בתהליך הרישום) בפלטפורמה נוספת של גוגל ה- Google Maps, ומכאן והלאה לרשות מנהל הפרופיל העסקי עומדות מגוון רחב של אפשרויות להגברת הנוכחות ברשת ולקידום לוקאלי של בית העסק/אתר במנוע החיפוש של גוגל.

איך נרשמים לגוגל מיי ביזנס?

רישום לפלטפורמה והקמת פרופיל עסקי הוא תהליך פשוט יחסית המיושם במספר שלבים, וביניהם:

  • פתיחת חשבון GMAIL – גם במקרים בהם אתם בעלי חשבון ג'ימייל, אנו ממליצים לכם לפתוח חשבון ג'ימייל חדש אותו תייעדו אך ורק לצורך ניהול הפעילות ב-גוגל מיי ביזנס.

  • כניסה לאזור Google My Business ומעבר לעמוד הרישום באמצעות כפתור "אני רוצה להתחיל לנהל"

  • מילוי טופס פרופיל ראשוני הכולל הזנת פרטי בית העסק: שם, כתובת, עיר, מיקוד, מספר טלפון, כתובת דומיין אתר וכדומה. בשלב זה, קיימת חשיבות רבה להגדרת סוג ואופי בית העסק מתוך רשימת קטגוריות העומדות לרשותכם. שימו לב – במקרים בהם הפעילות העסקית שלכם איננה תואמת במדויק לאחת מהקטגוריות המוצעות לכם, מומלץ לתאר באופן הממוקד ביותר את תחום עיסוקכם וזאת באמצעות הזנת מילות מפתח רלוונטיות.

  • בתחתית טופס הרישום והקמת הפרופיל העסקי, תדרשו להגדיר את אזורי השירות בהם אתם פועלים וזאת במסגרת לחיצה על כפתור כן/לא מתחת לכיתוב: "אני מספק סחורה ושירותים ללקוחות במיקום שלהם". במידה ובחרתם "לא" עומדת לרשותכם האפשרות להגדיר את אזורי הפעילות.

  • לאחר השלמת מילוי טופס הרישום, תוכלו לעצב את הפרופיל העסקי שלכם באמצעות תמונות וכותרות.

עם סיום הקמת הפרופיל, תדרשו לאשר את כל הפרטים אותם מסרתם בטופס הרישום, וזאת באמצעות כפתור "אימות" המופיע בתחתית הדף. לאחר מכן, תשלח אליכם גלויה לכתובת הדואר הפיזית של בית העסק. גלוית זו מכילה בתוכה קוד אימות אותו תדרשו להזין בשדה המיועד לכך.

חשוב שתדעו: לא קיימת אפשרות לאימות התהליך באמצעות דוא"ל, ולכן, קיימת חשיבות רבה למסירת כתובת פיזית מדויקת (כולל מספר ת.ד ומיקוד). את גלוית הדואר אתם אמורים לקבל תוך 14 ימי עסקים ובמקרים בהם קבלת הגלויה מתעכבת, אנו ממליצים לכם לשלוח מייל בנושא לכתובת הדוא"ל המופיעה באזור Google My Business.

היתרונות שברישום לגוגל מיי ביזנס

הרשמה לפלטפורמת גוגל מיי בינזס והקמת פרופיל עסקי, תאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות וביניהם:

  • הופעה אוטומאטית של בית העסק ב- Google Maps מייד בעת רישום העסק בפלטפורמת גוגל לעסק שלי

  • מגוון רחב של אפשרויות לצרכי ניהול ועדכון הפרופיל העסקי – בין היתר תוכלו לעלות פוסטים ותמונות לעמוד הפרופיל, לעדכן מוצרים ושירותים, לאפשר לקהל הגולשים לרשום ביקורות המסייעים לצרכי קידום הפרופיל ולבצע פעולות ניהול נוספות.

  • הופעת בית העסק בתוצאות חיפוש לוקאליות הרלוונטיות עבורכם.

  • הופעת בית העסק בחלק העליון של תוצאות החיפוש במקרים מסוימים.

  • אפשרויות קידום אורגני לצורך הגברת החשיפה לבית העסק.

  • שירות חינמי

ניהול נכון של הפרופיל העסקי – כיצד?

ניהול נכון של עמוד הפרופיל העסקי שלכם בגוגל לעסק שלי, מתאפשר באמצעות כלי עזר שונים העומדים לרשות המשתמשים בפלטפורמה. אחד מאותם כלי עזר ידוע בשם: INSIHGTS באמצעותו תוכלו להיחשף לנתונים שונים אודות הרגלי הגלישה של הגולשים שביקרו בדף הפרופיל שלכם.

נתוני מידע אלו יאפשרו לכם בין היתר לדעת איך הגולשים הגיעו אליכם והאם הם נחשפו לבית העסק שלכם במסגרת חיפוש כללי של תחום עיסוקכם ו/או במסגרת חיפוש ישיר.

כמו כן, תוכלו להיחשף למידע על סוג והיקף פעולות הגלישה אשר בוצעו על ידי הגולשים אשר ביקרו בפרופיל העסק שלכם. חשוב לציין שאת כל המידע הממתין לכם ב-INSIGHTS ניתן לפלח על פי אזורי פעילות, ימי פעילות, שמות פעילות וכדומה.

שימוש מושכל בכל נתוני המידע, יאפשרו לכם להגביר את הנוכחות המקוונת שלכם ברשת להפוך את הפרופיל העסקי שלכם לכלי שיווקי רב עוצמה.

טיפים לניהול הפרופיל העסקי בגוגל ביזנס

פתחתם פרופיל עסקי בגוגל מיי ביזנס ואתם רוצים להפוך אותו לכלי שיווקי רב עוצמה? להלן מספר טיפים מעשיים שיסייעו לכם לנהל את הפרופיל באופן מקצועי:

הקפידו על תמונות איכותיות – פרופיל עסקי בו משולבות תמונות שונות מתחום עיסוקו של בית העסק, זוכים ליותר מבקרים (גולשים), וכפועל יוצא מכך, ליותר כניסות לאתר האינטרנט. טיפ נוסף בנושא: בחרו בתמונות היודעות לספר סיפור והגבירו את סקרנות הגולשים לגבי בית העסק שלכם.

שלבו סרטוני תדמית – דרך נוסף להגברת התנועה מהפרופיל העסקי לאתר האינטרנט היא הצגת תכני וידאו כאלו ואחרים, כאשר ההמלצה המקצועית היא שילוב של סרטוני תדמית באורך מקסימאלי של עד 30 שניות.

העלו פוסטים – אל תהססו לכתוב פוסטים קצרים וארוכים כאחד, העוסקים במגוון רחב של נושאים הקשורים לתחום עיסוקכם. טיפ נוסף בנושא: בגוף הפוסטים שלבו מילות וביטוי מפתח רלוונטיים לתחום עיסוקכם.

אל תפחדו מביקורת – בכל פרופיל עסקי בפלטפורמת גוגל לעסק שלי, ניתן לשלב ביקורות הנכתבות על ידי הגולשים. הופעת ביקורות בפרופיל העסקי שלכם, מהווה דרך מצוינת ליצירת אינטראקציה עם קהל הגולשים, ולכן, אין כל סיבה לחשוש מביקורות גם במקרים בהם מדובר בביקורת שלילית.

הקפידו על עדכון הפרופיל מעת לעת – בעולם השיווק הדיגיטלי, דינמיות היא שם המשחק, ולכן קיימת חשיבות רבה לכך שתעדכנו את תכני העמוד העסקי שלכם מעת לעת.

אל תתייחסו לפרופיל העסקי שלכם כ-כרטיס ביקור מקוון בלבד – ככל שתקדישו יותר זמן ומחשבה לצרכי ניהול הפרופיל העסקי שלכם, כך תוכלו להיחשף לקהלי מטרה נוספים ולהגביר את הנוכחות המקוונת שלכם ברשת.

איך לקדם אורגנית את התוצאה שלך בגוגל מפות?

קידום אורגני בגוגל מפות מתאפשר באמצעות הקפדה יתרה על כל אחד מהטיפים המופיעים לעיל, ובעיקר באמצעות עידוד הלקוחות שלכם לדירוג הפרופיל וכתיבת ביקורות חיוביות. ברוב המקרים, גוגל בוחר לקדם את הפרופילים העסקיים הזוכים לדירוג גבוה בקרב הגולשים ובאילו המופיעים בהם ביקורות של ממליצים.

יחד עם זאת, קיימת חשיבות רבה לשילוב מילות מפתח בכותרות ובתכנים השונים המופיעים בפרופיל העסקי שלכם ולניהול דינמי של עמוד הפרופיל העסקי באמצעות פוסטים חדשים מעת לעת, פרסום של מבצעים והעלאת תמונות ותכני וידאו באופן תדיר וקבוע. כמו כן, קיימת חשיבות רבה לשימוש מושכל בכל התובנות אותן ניתן להשיג באמצעות ה-INSIGHTS.

כפי שציינו לעיל, כלי ה-INSIGHTS מאפשר לכם לזהות דפוסי גלישה ולהיחשף לנותני מידע אודות הביטויים ומילות המפתח אשר הובילו את קהל הגולשים לבקר בפרופיל העסקי שלכם, בין אם מדובר בפעולת חיפוש במנוע החיפוש ובין אם מדובר בחיפוש ישיר ב- Google Maps.

google my business – למי הוא יכול להתאים?

השימוש בפלטפורמת גוגל מיי ביזנס, מיועד לכל סוגי העסקים והאתרים המקיימים פעילות שיווקיות כזו או אחרת ברחבי הרשת, ואין זה משנה אם מדובר בבית עסק קטן ומקומי או ברשת קמעונאית המפעילה מספר סניפי מכירות באזורים שונים ברחבי הארץ.

בנוסף, השימוש בגוגל לעסק שלי מיועד לבעלי מקצועות חופשיים ואנשי מקצוע שונים בתחומי שירות שונים. מעבר לכך, נציין את העובדה שהשימוש בגוגל מיי ביזנס, מהווה אמצעי יעיל גם עבור אתרי מסחר מקוון, וזאת לנוכח העובדה שהפעילות בפלטפורמה מסייעת רבות לתהליכי קידום אורגני בגוגל.

אם גם אתם רוצים להבטיח לעצמכם "מקום" על המפה של גוגל, זה הזמן להירשם לפלטפורמה ולפתוח פרופיל עסקי ב-Google my business.

שתפו את המאמר

רוצים להטיס את העסק שלכם?

קבלו הצעה מהמקצוענים בתחום

תוכן העניינים

מאמרים נוספים

בניית חנות אינטרנטית – סקירה מלאה

יש לכם מה למכור ברשת? זה הזמן לדעת הכול על הקמתה של חנות אינטרנטית רכישות באונליין הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהאופן בו אנו

איקומרס – מסחר אלקטרוני

4.9 טריליון $, זה סכום המכירות המטורף הצפוי בשנת 2021 בתחום המסחר האלקטרוני, ואם אתם עדיין לא יודעים מה זה איקומרס ואיך מצטרפים ל-"חגיגות המכירות"

קידום ממומן בגוגל ופייסבוק

מה זה PPC ולמה אתם צריכים איש PPC? רוצים לדעת מה זה PPC ולמה הוא נחוץ לכם למטרות שיווק דיגיטלי ברשת? השורות שלפניכם נכתבו במיוחד

Uncategorized

מה זה URL ואיך הוא משפיע על SEO?

הם ראשי תיבות של UNIFORM RESOURCE LOCATOR שהוא למעשה מונח מקצועי המתאר רצף של תווים המשמשים לצרכי הגדרת כתובות של דפי אינטרנט. כתובת ה-URL הידועה

הרשמו לניוזלטר של בונובו

לקבלת מאמרים נוספים