מהו יחס המרה וכיצד מודדים אותו? מה הן הפעולות הנדרשות לשיפור יחס המרה ומה הם השירותים המקצועיים המוצעים לכם בחברת –
JIY PERFORMANCE & CREATIVE MARKETING
בתחום זה? כל מה שחשוב לדעת על CRO בעמוד שלפניכם.
יחס המרה הוא אחד מהנושאים המרכזיים המעסיקים כל אדם העוסק ומתמחה בתחום השיווק הדיגיטלי, החל מבעלי ומפעילי אתרי מסחר, דרך בעלי אתרי תדמית המעוניינים ליצור "לידים" ועד למשווקי ומקדמי אתרים, מוצרים ושירותים ברשת האינטרנט.
יחס המרה (Conversion Rate) הוא מונח מקצועי מעולמות השיווק הדיגיטלי המתאר את היחס המספרי בין כמות הגולשים המביעים עניין במוצר,שירות או אתר אינטרנט כזה או אחר לבין כמות הגולשים אשר ביצעו פעולת גלישה מסוימת כהמשך ישיר להתעניינותם. פעולות אלו ידועות בשם הכולל: פעולות המרה, וככל שמספרן גבוה יותר, כך יחס ההמרה עולה.
בין יתר הפעולות המוגדרות כפעולות המרה בתחום השיווק הדיגיטלי ניתן למצוא: רישום למועדון לקוחות ו/או רשימות תפוצה, מילוי טופס התקשרות, הורדה ו/או הדפסה של טפסים וקבצים, יצירת קשר מיידי עם נציגי האתר (באמצעות הטלפון, צ'ט אונליין וכו), וכמובן, רכישת מוצר ו/או הזמנת שירות.
חשוב לציין ש-יחס ההמרה נמדד באחוזים, ולכן, לכל תחום פעילות שיווקית ברשת, יש מדד אחר המשקף מדד מוצלח בתחום, וזאת בהתאם לסוג האתר ופעולות ההמרה אותן נדרש הגולש/ת לבצע.
לצורך העניין, באתר ECOMMERCE (מסחר אלקטרוני), יחס המרה מוצלח הוא 5% בממוצע (5 פעולות המרה שונות אשר בוצעו על ידי חמישה גולשים מכל 100 מבקרים באתר), ואילו באתרים בהם פעולות ההמרה הנדרשות הן הצטרפות לרשימת תפוצה וכדומה, יחס המרה מוצלח הוא 25% בממוצע (פעולת המרה אשר בוצעה על ידי אחד מכל ארבעה גולשים).
את יחס ההמרה ניתן למדוד באמצעות מערכות נתונים שונות היודעות להנפיק עבורכם דו"חות סטטיסטיים אודות תנועת הגולשים באתר. דו"חות אלו מאפשרים בדיקה לעומק על התנהגות הגולשים באתר, וזאת בניסיון להבין מה הם יכול להניע אותם לביצוע פעולת המרה כזו או אחרת.
מערכות אלו כוללות בין היתר את ה-גוגל אנליטיקס המאפשר גם שימוש במה שמכונה בשפה המקצועית hotjar (מפות חום) היודעות להציג לכם את האזורים הפופולאריים ביותר לגלישה באתר.
שימוש מושכל ונכון בכל הנתונים הסטטיסטיים אותם ניתן להנפיק באמצעות מערכות הנתונים השונות, יאפשר לכם לייעל ולשפר את יחס ההמרה ולהוביל לכך שיותר גולשים יבצעו יותר פעולות המרה אותן אתם מעוניינים שהם יבצעו בזמן שהם גולשים באתרכם.
CRO (Conversion Rate Optimization) או בעברית: שיפור יחס המרה, הוא תהליך עבודה במסגרתו מושם דגש על יישום פעולות שונות היכולות לסייע לכם להגדיל את אחוזי יחס ההמרה.
תהליך זה מיועד לכל סוגי האתרים והוא משלב בתוכו מגוון רחב של פעולות המבוססות בין היתר על הגברת תנועת הגולשים לאתר והגדלת פעולות הגלישה להן נדרש כל גולש המבקר באתר.
ממצאי מחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה של כולנו, מעידים על כך ששהות ממושכת מצד הגולש באתר כזה או אחר, מגבירה את הסיכוי שהוא יבצע פעולת המרה בשלב כזה או אחר במהלך שהותו באתר. בהמשך העמוד תוכלו למצוא מידע מורחב יותר על סוג הפעולות התרומות לשיפור מתמיד ביחס ההמרה.
החשיבות הרבה הנלווית לתהליכי שיפור יחס המרה (CRO) תקפה אומנם לכל סוגי האתרים, אך היא בעלת חשיבות יתרה בעיקר לאתרי מסחר אלקטרוני (ECOMMERECE), וזאת לנוכח העובדה שפעולות המרה באתרי מסחר נועדו לצרכי ביצוע פעולות רכישה על ידי הגולשים במהלך שהותם באתר.
כאשר גולש מסוים נכנס לאתר מסחר אלקטרוני, הוא עושה זאת בין היתר לצורך קבלת אינפורמציה על המוצר/שירות אותו הוא מחפש ומעוניין לרכוש, ולכן, ככל שתדעו "להתחקות" אחר סוג הפעולות אותן הוא מבצע באתרכם, כך תוכלו לדעת יותר על צרכיו הצרכניים ולספק לו סיבות טובות יותר לביצוע פעולות גלישה שונות אשר יקדמו אותו בסופו של תהליך לבצע עסקת רכישה באתרם.
מעקב דינמי אחר תנועת הגולשים בכל סוגי האתרים ובאתרי ECOMMERCE במיוחד, יאפשר לכם לייעל כל פעילות שיווקית ברשת ולהוביל להגברת תנועת הגולשים לאתרכם. במקביל, ניטור פעולות הגלישה באתרכם, תסייע לכם לבחון לעומק את התנהגות הגולשים באתרכם ובכך לייעל ולשפר את יחס ההמרה באופן מתמיד.
אחת מהדרכים היעילות ביותר באמצעותן ניתן למדוד את האפקטיביות של מהלכי השיווק השונים אותם אתם מקיימים במסגרת פעילות שיווק דיגיטלי כזו או אחרת, היא באמצעות a/b testing.
סוג זה של מבחן מיושם באופן פשוט ונקודתי במסגרתו אתם מייצרים שתי ורסיות שונות לכל מרכיב שיווקי כזה או אחר כגון: שתי דפי נחיתה, שתי מודעות טקסטואליות, שתי באנרים להנעה לפעולה, שתי עמודי קטגוריית אתר וכדומה, כאשר הקו המנחה הוא הצבת משפט הנעה לפעולה שונה בכל אחת מהגרסאות אותן ייצרתם.
לצורך העניין: בדף נחיתה אחד רשמו: "לרכישת המוצר לחצו כאן" ובדף הנחיתה השני רשמו: "מלאי מוגבל, לחצו כאן והבטיחו לכם את המוצר". לאחר מכן, הריצו את הקמפיין השיווקי שלכם מספר ימים לכל גרסת דף נחיתה אותה יצרתם ובדקו את הנתונים.
במהלך בדיקת הנתונים קיימת חשיבות לבדיקה כמות הכניסות לאתרכם בכל גרסת דף נחיתה ובדיקת כמות פעולות הגלישה אשר בוצעו באתר במהלך אותה תקופה.
לצד מבחני a/b המיועדים בעיקר לצרכי ניתוח נתונים במסגרת פעילות שיווקית ברשת, קיימת חשיבות רבה לשיפור חווית הגלישה באתר, וזאת על מנת להפוך את אתרכם לנוח יותר, ידידותי יותר וחווייתי יותר עבור כל גולש המבקר בו.
פעולות אלו כוללות בין היתר:
התאמה רספונסיבית לסביבת המובייל והנייח כאחד
הקפדה יתרה על תפריט ניווט קל ונוח לתפעול על ידי כל גולש
האצת מהירות טעינת דפי האתר בכל פלטפורמת גלישה אפשרית
הקפדה יתרה על עולמות תוכן רלוונטיים ובעלי ערך מוסך לתחום עיסוקו העיקרי של האתר
הנגשת כלים מעודדי אינטראקציה באתר, כגון: צ'ט אונליין, כפתורי לחיצה המאפשרים מעבר לשיחת טלפון, עמוד פייסבוק/אינסטגרם וכדומה.
ופעולות נוספות באמצעותן ניתן לנווט את הגולשים לביצוע פעולות המרה כאלו או אחרת באתרכם.
חשוב לציין שחלק מהפעולות המיועדות לצרכי שיפור מתמיד של יחס ההמרה, הן פעולות הכרחיות הנחוצות לכל בעל אתר המעוניין לקדם אותו במנועי החיפוש ו/או לשווק את האתר במסגרת פעילות שיווקית כזו או אחרת ברשת.
אנחנו בחברת בונובו מרקטינג, עוסקים ומתמחים בכל תחומי הפעילות הקשורים למטרות קידום, שיווק ופרסום של אתרי ECOMMERCE. הפעילות המקצועית שלנו בתחום זה מבוססת על היכרות רבת שנים עם ענף המסחר האלקטרוני ושיטות הפעולה הנדרשות לצורך מכירת שירותים ומוצרים דרך הרשת.
לרשותנו, מספר מחלקות שירות המתמחות במתן שירותים מקצועיים לבעלי ומפעילי אתרי איקומרס, לרבות, מחלקת תכנון ואסטרטגיה העוסקת בין היתר בכל ההיבטים הנדרשים לשיפור יחס ההמרה באתרי מסחר אלקטרוני.
הפעולות המיושמות על ידינו לצורך שיפור יחס המרה באתרי איקומרס כוללים את כל הפעולות המופיעות בפסקה הקודמת, וזאת לצד פעולות עומק נוספות כגון:
תפעול מבחני B/A לכל פעילות שיווקית נדרשת, לרבות, פעילות שיווקית באמצעות מערכת ADWORDS של גוגל, תפעול קמפיינים ממומנים בפייסבוק וכדומה.
ניסוח משפטי הנעה לפעולה תוך שימוש בבאנרים בולטים המציגים קריאה ברורה לצורך הנעת הגולשים לפעולה
הטמעת שאלונים וסקרים בפעילות האתר באמצעותם אנו מקבלים נתוני מידע חשובים על התובנות הצרכניות של הגולשים באתר
וזאת לצד מעקב דינמי אחר התנהגות הגולשים באתר באמצעות מערכות נתונים ושימוש במפות חום.
אנחנו ב-בונובו מרקטינג, מקפידים על הצלבת נתונים ממקורות מידע שונים, והדבר מאפשר לנו להכיר בצורה טובה יותר את הרגלי הגלישה של הגולשים באתרכם, ובכך, לגרום להם לבצע יותר פעולות המרה בכל רגע נתון.
לאורך 7 שנות פעילותינו בענף הקידום והשיווק הדיגיטלי, ליווינו עשרות אתרי מסחר אלקטרוני אשר הצליחו לבסס את מעמדם המקצועי בתחום המוצר/שירות אותו הם משווקים.
אם גם אתם רוצים ליהנות מהידע, הניסיון והמיומנויות המקצועיות אותן רכשנו לאורך השנים בתחום שיפור יחס המרה לאתרי מסחר אלקטרוני, זה הזמן ליצור איתנו קשר ולתאם פגישת ייעוץ לא מחייבת עם צוות המומחים שלנו. לתיאום פגישת ייעוץ לחצו כאן