מה זה PPC ולמה אתם צריכים איש PPC?
רוצים לדעת מה זה PPC ולמה הוא נחוץ לכם למטרות שיווק דיגיטלי ברשת? השורות שלפניכם נכתבו במיוחד בשבילכם…
שיווק דיגיטלי ברשת היא הגדרה כוללת למגוון רחב של פעולות המיועדות למטרות קידום אתרים במנועי החיפוש השונים וגוגל בראשם ולמטרות שיווק מוצרים ושירותים שונים בכל פלטפורמה אפשרית, לרבות, מנועי חיפוש ורשתות חברתיות.
אחת מהפעולות המרכזיות למטרות שיווק דיגיטלי ברשת, מיושמת באמצעות שיטת קידום ממומן הידועה בשם PPC ועליה נרחיב בשורות הבאות.
מה זה PPC
PPC, ראשי תיבות של PAY PER CLICK, היא למעשה שיטת קידום ממומן המיועדת גם למטרות קידום אתרים וגם למטרות שיווק ומכירה של מוצרים שונים ברשת. שיטה זו מבוססת על מודל “תשלום לפי הקלקה”, כאשר התשלום עבור חשיפת המודעה לקהלי היעד הרלוונטיים מתבצע בפועל רק כאשר הגולש/ת לוחץ על גבי הקישור המופיע במודעה הממומנת.
כמו כן, קיים מודל תשלום על פי מספר החשיפות של המודעה הממומנת.
שיטה זו מיושמת באמצעות מערכות פרסום מובנות, כאשר הפלטפורמות העיקריות בהן נעשה שימוש בשיטת הקידום הממומן הן גוגל ופייסבוק, שלכל אחת מהן מערכת פרסום ייעודית למטרות העלאה, תפעול וניהול קמפיינים ממומנים.
- שליטה מלאה בתקציב הפרסום – אתם קובעים את תקציב הקמפיין הממומן בהתאם לתעריף הממוצע עבור כל הקלקה בהתאם לתחום המוצר/שירות הרלוונטי עבורכם.
- מערכת פרסום מובנית המאפשרת לנו להסתייע במגוון רחב של כלי פרסום לצרכי ניהול הקמפיין
- אפשרות ממשית לפילוח קהלי היעד הרלוונטיים עבורכם
- חשיפה מוגברת למודעה הממומנת שלכם
ויתרונות נוספים ההופכים את ההשקעה בקידום ממומן לאפקטיבית ומשתלמת עבור כל אילו מביניכם העושים שימוש מושכל בכלי הניהול הממתינים לכם במערכות הפרסום המובנות של גוגל ופייסבוק למטרות קמפיינים ממומנים.
נקודות מרכזיות בקמפיין PPC?
כפועל יוצא מכך, מומלץ לשכור את שירותיו של מנהל PPC המתמחה בנושא ויודע לשים את הדגש על כל הנקודות המרכזיות ההופכות את הקמפיין הממומן למוצלח יותר ומשתלם הרבה יותר, וביניהן: פילוח נקודתי ומדויק של קהלי היעד הרלוונטיים עבורכם, איתור מילות מפתח/ביטוי מפתח לצורך הופעתן של המודעות הממומנות בהקשר של פעולות חיפוש בגוגל, בחירת מודל התשלום: על פי הקלקה או על פי מספר חשיפות, אופן הניסוח או העיצוב של המודעה הממומנת, וכמובן, מעקב דינמי אחר תוצאות הקמפיין הממומן ושינוי או התאמת המודעות בהתאם לממצאי הבדיקה.
חשוב לציין שקיימים הבדלים מינוריים אך משמעותיים בין מערכת הפרסום הממומן בגוגל ה-ADWORDS לבין מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק, ולכן, קיימת חשיבות רבה להיכרות מקדימה ומעמיקה עם שתי מערכות הפרסום גם יחד, וזאת על מנת להגיע לכמה שיותר חשיפות ממוקדות של הקמפיין גם בפייסבוק וגם בגוגל.
כיצד יוצרים קמפיין ממומן מוצלח?
הגדרה מדויקת של קהלי היעד, תאפשר לכם ליצור סדרה של מודעות ממומנות שכל אחת מהן משלבת בתוכה מסרים שיווקים העונים על צורך כזה או אחר הרלוונטי לגבי המוצרים/שירותים אותם אתם משווקים או אתר האינטרנט אותו אתם מקדמים באמצעות שיטת הקידום הממומן.
כמו כן, קיימת חשיבות רבה לאיתור מילות מפתח רלוונטיות במידה ואתם מנהלים קמפיין ממומן בגוגל ולעקוב אחר פעולות המתחרים שלכם העושים אף הם שימוש בשיטת הקידום הממומן בגוגל ובפייסבוק.
מעבר לכך, חשוב להגדיר את מטרות הקמפיין והתוצאה הרצויה לכם ובהתאם לכך לנסח ו/או לעצב את מבנה המודעות הממומנות ושלב בתוכן קריאה לפעולה.
חשוב לדעת – כיום, בסביבת התחרות ההולכת וגוברת ברחבי הרשת בכל תחומי המסחר, השירות והתעשייה, הקידום הממומן, עם כל היתרונות הנלווים אליו, איננו יכול לעמוד בפני עצמו והוא חייב להיות משולב באסטרטגיה שיווקית באמצעותה ניתן לפעול במספר מישורים במקביל לצרכי שיווק דיגיטלי מנצח ברשת.
מונחים שחייבים להכיר לפני קמפיין PPC
- להלן מספר מונחים מקצועיים שחשוב שתכירו לפני פעילות כזו או אחרת של קידום ממומן:
- PPC (PAY PER CLICK) מודל תשלום על פי קליק
- CPM (COST PER MILLE) מודל תשלום לפי חשיפות של המודעה
- CTA (CALL TO ACTION) קריאה לפעולה אותה חשוב לשלב במודעה הממומנת
- CTR (CLICK THROUGH RATE) מדד יחס ההקלקות על גבי המודעות הממומנות
- A/B testing. – שיטה יעילה ליצירת סדרה של מודעות ממומנות המיועדת לצרכי בחירת המודעה הפונקציונאלית ביותר עבורכם.
קידום ממומן – לנסות לבד או להסתייע בשירותיה של סוכנות לשיווק דיגיטלי?
יחד עם זאת, על מנת להגיע לתוצאות הרצויות שלכם תוך פרק זמן סביר ומבלי לבזבז משאבים של זמן וכסף על ניסוי וטעייה, קיימת חשיבות רבה לשכירת שירותיה של סוכנות שיווק דיגיטלית המתמחה בתפעול וניהול קמפיינים ממומנים.
השירותים המקצועיים המוצעים לכם בכל סוכנות דיגיטל מובילה בתחומה, יאפשרו לכם לרכז את כל הפעילות השיווקית הדיגיטלית הנחוצה לכם במקום אחד וליהנות ממגוון רחב של יתרונות מקצועיים המבוססים בין היתר על הניסיון המקצועי והמעשי של הסוכנות, אופן מדידת תוצאות הקמפיין בכל רגע נתון, תפעול נכון של הקמפיין בהתאם למטרותיו וסביבת התחרות הרלוונטית לגביו, ניסוח מודעות ממומנות המותאמות לקהלי היעד הרלוונטיים ועוד.