קידום אורגני (SEO) הינו תהליך אופטימיזציה (שיפור) של אתר עבור מנועי החיפוש השונים. עבודת קידום אורגני מהווה את סך הפעולות שמקדם יבצע באתר במטרה להגדיל את כמות הכניסות האורגניות (כניסות דרך גוגל) לאתר ולשפר את איכות הקהל שנכנס לאתר שלכם – קהל אורגני איכותי הוא קהל שמחפש שאלה שהאתר שלכם עונה עליה במדוייק.
מה זה SEO?
כדי להבין את המשמעות האמיתית של SEO, בואו נפרק את ההגדרה הזו ונבחן את חלקיה השונים:
איכות התנועה
אתם יכולים למשוך את כל המבקרים בעולם, אבל אם הם מגיעים לאתר שלכם מכיוון שגוגל אומרת להם שאתם מקור למחשבי אפל כשלמעשה אתם חקלאי שמוכר תפוחים, זו לא תנועה איכותית.
במקום זאת אתם רוצה למשוך מבקרים שמעוניינים באמת במוצרים שאתם מציעים.
תנועה איכותית מושפעת ממספר קריטריונים, כשהעיקריים ביניהם הם הרלוונטיות של התוכן באתר שלכם לגולש וחווית המשתמש, שמורכבת ממגוון פרמטרים נוספים, ביניהם רספונסיביות, נגישות ועוד.
כמות התנועה
מהרגע שיש לכם את האנשים הנכונים שלוחצים על האתר שלכם בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP), ככל שתהיה לכם יותר תנועה, כך ייטב לכם, שכן זוהי מטרת העל של הקידום האורגני- להביא לתנועה של גולשים רלוונטיים לאתר שלכם, וכל המרבה, הרי זה משובח.
תוצאות אורגניות – מודעות מהוות חלק נכבד מה- SERP, אך התנועה האורגנית היא זו שלא תצטרכו לשלם עבורה ותשאיר אתכם בדירוגים הגבוהים לאורך זמן.
התוצאות האורגניות אומנם נבנות בהדרגה, אך מרגע שהצלחתם להגיע למיקומים טובים, שמירה על מעמדכם במנוע החיפוש הוא עניין של התמדה בלבד, ללא תלות בהון הכספי שתשקיעו במאמצי הקידום שלכם.
תעבורת חיפוש אורגנית היא באופן ספציפי כל תנועה שלא שולמה שמגיעה מה – SERP.
מה זה מנוע חיפוש?
אתם עשויים לחשוב על מנוע חיפוש כאתר שמבקרים בו כדי להקליד (או לדבר) שאלה לתוך תיבה, וש- Google, Yahoo !, בינג, או כל מנוע חיפוש שבו אתם משתמשים מעניק תשובות קסומות עם רשימה ארוכה של קישורים לדפי אינטרנט, שיכולים לענות על כל שאלותיכם.
ובמידה מסוימת זה נכון, אך האם עצרתם אי פעם לשאול מה עומד מאחורי אותן רשימות קישורים קסומות? מה החוקיות או המנגנון שעומד מאחורי כל זה?
איך עובד מנוע חיפוש?
את התשובה הארוכה והמפורטת תוכלו למצוא במאמר אחר שלנו על הגורמים העיקריים להתקדמות אורגנית.
בינתיים הינה התשובה המקוצרת:
לגוגל (או כל מנוע חיפוש שבו אתם עושים שימוש) יש סורקים (crawlers) שיוצאים ואוספים מידע על כל התוכן שקיים ואפשר למצוא באינטרנט.
הסורקים מעבירים את כל המידע על המסע שעברו בחזרה למנוע החיפוש על מנת לבנות אינדקס (מאגר מידע), שמוזן לאחר מכן באמצעות אלגוריתם שמנסה להתאים את כל הנתונים לשאילתה שלכם.
יש הרבה גורמים שנכנסים לאלגוריתם של מנוע חיפוש.
- 5.21% – אורך הדומיין, סיומת TLD, זמן תגובת כתובת HTTP וכו’
- 6.98% – התאמת מילות מפתח
- 7.24% – מרכיבי מדיה חברתית (איכות קישורים, שיתופים, מעורבות גולשים וכדו’)
- 8.06% – תנועה, סימני סורקי אתרים, שיעורי הקלקות וכו’)
- 8.59% – שם הדומיין, אזכורים של הדומיין או של החברה בחדשות, ברחבי המדיה ובתקשורת וכודו’
- 9.8% – מהירות טעינה ותכונות אגנוסטיות נוספות
- 14.94% – רמת התוכן ומילות המפתח, רלוונטיות לגולש וכו’
- 19.15% – רמת הקישורים ודירוג האמינות
- 20.94% – סמכותיות האתר
בזה מסתכם למעשה כל ה- SE (מנוע החיפוש) ש לה- SEO.
לימודי קידום אורגני
חלק זה באתר שלנו נועד לעזור לכם ללמוד את כל מה שאתה רוצים וצריכים בנושא SEO.
אם אתם חדשים בעולם קידום האתרים האורגני, התחילו ממש בהתחלה ולמדו SEO מ- 0.
אם אתם זקוקים לייעוץ בנושא ספציפי, פשוט בחרו את הנושא שנחוץ לכם מתוך השורות הבאות.
להלן סקירה כללית של עיקרי הנושאים בתחום הקידום האורגני:
בניית אתר ידידותי לקידום אורגני
ברגע שאתם מוכנים להתחיל ללכת במסלול ה – SEO, בין שמדובר באתר ישן או באתר חדש לחלוטין, התחילו ליישם עליו את טכניקות הקידום השונות,
החל מבחירת שם דומיין ידידותי לקידום אורגני וכלה בשיטות עבודה מומלצות לצורך קישורים פנימיים.
תוכן וסימונים קשורים
אתר לא ממש נחשב כזה עד שיש לכם תוכן, אבל עבור תוכן ל – SEO יש מגון רחב של משתנים ספציפיים שהפכו אותו למה שהוא כיום, ולכן כדאי לכם להתמקצע בנושא.
לשם כך מומלץ להתחיל בלימוד מחקר מילות מפתח, להתנסות מעט בכתיבת קופי רייטינג ידידותית לצורך קידום אורגני (SEO),
ולהכיר את סוג הסימונים המסייעים למנועי החיפוש להבין בדיוק במה התוכן שלכם באמת עוסק, ביניהם תגיות, כותרות עמוד ועוד.
נושאים באתר
אם כבר למדתם הרבה על נושאים באתר על ידי התעמקות בתוכן ובסימון קישורים.
עכשיו הגיע הזמן לקבל מידע טכני על robots.txt –
הקבצים שמסדירים את האופן שבו סורקי האתרים של מנועי החיפוש ומאפשרים או מונעים מהם גישה לתוכן באתר שלכם.
נושאים הקשורים לקישורים
חפרו עמוק בכל מה שאי פעם נכתב על נושא הקישורים, החל מטקסט עוגן (הטקס הגלוי, שניתן ללחיצה, ובדרך כלל מסומן בכחול עם קו תחתון) ועד להפניה מחדש (ניתוב כתובת URL אחת לכתובת URL אחרת).
למעשה, ככל שתעמיקו את הידע שלכם בנושא קישורים, כך תבינו טוב יותר כיצד להשתמש בהם, ותקבלו תשובות לאינספור שאלות ודילמות כמו מתי להשתמש ב- nofollow, והאם בלוגים אורחים מתים באמת.
אם אתם יותר בעניין של בניית הקישורים עצמם (שמסייעים לשיפור הדירוג באתר שלכם על ידי הרווחת קישורים), מומלץ מאוד להתמקצע בנושא.
חשוב לציין:
עבודת קישורים טובה מסייעת גם לניווט קל של המשתמש באתר, גם להקמת היררכיית מידע לאתר נתון וגם לפיזור הון קישור (כוח דירוג) סביב אתרים.
על כן ככל שתעמיקו את הידע שלכם בנושא, כך עבודת הקידום שלכם תשתפר.
אופטימיזציה אחרת
מזל טוב!
אם אתם שולטים שכל טכניקות קידום האתרים היומיומיות, כעת אתם מוכנים לכמה מהנושאים המתקדמים בתחום ה – SEO.
וודאו שלכל התעבורה באתר נדרש הזמן הקצר ביותר האפשרי להמרה באמצעות אופטימיזציה של שיעורי המרה – CRO.
לאחר מכן עברו לרמת המיקרו עם קידום אורגני מקומי – Local SEO.
תוכלו גם לקדם את האתר לקידום גלובלי עם קידום אורגני בינלאומי.
האבולוציה של ה – SEO
אלגוריתמים למנועי חיפוש משתנים לעתים קרובות, וטקטיקות SEO מתפתחות בתגובה לשינויים אלו.
אז אם מישהו מציע לכם ייעוץ לקידום אורגני שלא מרגיש לגמרי בסדר, כדאי תמיד לעקוב אחר העדכונים שלנו ולהיות עם היד על הדופק.
שינויים בקידום SEO קורים גם במהלך כתיבת שורות אלו.
מידי שנה אנו עדים לשינויים, שהשפעותיהם מרחיקות לכת, ועושות את ההבדל בין מקדם אתרים רגיל, למקדם אתרים פנומן.