בונובו מרקטינג - bonbo marketing

Bonobo Marketing

מהי אופטימיזציה?

אופטימיזציה (OPTIMISATION) לאתרי אינטרנט היא הגדרה כוללת למגוון רחב של פעולות אותן נחוץ לבצע על מנת לבדוק את אופן תפקוד האתר והתאמתו האופטימאלית לצרכי הגלישה בו.

הבדיקות השונות המיושמות בפעולת האופטימיזציה מאפשרות הצצה לאופן בו בנוי האתר, וכך למעשה, ניתנת האפשרות לבחון האם קיימים באגים כאלו ואחרים העלולים להשפיע על נראות האתר והשימוש בו.

חשוב לציין שבאמצעות תהליך אופטימיזציה מקצועי ניתן לשפר באופן משמעותי את ביצועי האתר בכל פרמטר ואף לשדרג את האתר לצרכי קידומו במנועי החיפוש.   

תהליך אופטימיזציה למי הוא נחוץ? 

תהליך האופטימיזציה נחוץ ומומלץ לכל סוגי האתרים, לרבות, אתרי תדמית ואתרי איקורמס וניתן לקיימו גם במסגרת תהליך בניית אתרים וגם לאחר שהאתר באוויר. ברוב המקרים מומלץ לקיים את התהליך עוד במהלך שלבי בניית האתר ובטרם העלאתו לרשת, וזאת על מנת לחסוך זמן יקר ומשאבים.

תהליך האופטימיזציה רלוונטי בעיקר עבור בעלי אתרים המעוניינים לקדם את האתר במנועי החיפוש ועבור בעלי אתרים הרוצים להבטיח לעצמם פעילות תקינה של האתר בכל רגע נתון והתאמה מיטבית לצרכי אילו העושים שימוש באתר. 

איך לעשות אופטימיזציה לאתר? 

אופטימיזציה לאתרי אינטרנט היא פעולה מקצועית המיושמת באמצעות סט רחב של כלים המאפשרים בדיקה מעשית של כל מרכיבי האתר, וזאת לצד תהליכי ניסוי מסוג A/B .

תהליכי הניסוי מיושמים באמצעות הקמת שתי גרסאות שונות של האתר והשוואה בין שתי הגרסאות במסגרת בדיקה של כל אחד מהם אל מול קהל משתמשים קיים.

בתהליכי ניסוי מסוג A/B, ניתן לבדוק את האינטראקציה של המשתמשים אל מול האתר בכל אחת מהגרסאות ובהתאם לממצאי הבדיקה לקבוע איזה מבין הגרסאות עובדת טוב יותר עבורכם.

במסגרת ניסוי A/B ניתן גם לאתר באגים כאלו ואחרים המופיעים בכל אחת מהגרסאות ולפעול לתיקונם. ממצאי הניסוי יוכלו לסייע לכם לגבש החלטה סופית בכל הנוגע לנראות האתר, לאופן הניווט בו, למיקום כפתורי הלחיצה ליצירת קשר וכדומה.

חשוב לציין שניסוי מסוג A/B מיועד בעיקר לצרכי אופטימיזציה לאתרים במהלך בנייתם ובטרם העלאתם לאוויר, אך ניתן לקיימו גם במקרים בהם האתר כבר נמצא באוויר ואתם רוצים לבדוק מה פחות עובד בו אל מול קהל המשתמשים.

במקביל לניסוי A/B והתהליך ההשוואתי בין שתי גרסאות האתר, חשוב ומומלץ לקיים סדרה של בדיקות בכל הנוגע לקוד האתר וזאת לצד בדיקות תאימות של האתר לפלטפורמות גלישה שונות, בדיקה בכל הנוגע למהירות טעינת דפי האתר ובדיקות נוספות שנועדו לשדרג את ביצועי האתר. 

אופטימיזציה לקידום אתרים 

אופטימיזציה לקידום אתרים היא פעולה נחוצה והכרחית לכל סוגי האתרים שלגביהם נדרשת פעולת קידום אתרים במנועי החיפוש.

קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש, ידוע בשם SEO שהוא ראשי תיבות של המונח המקצועי: SERCH ENGINE OPTAMIZATION.

פעולת האופטימיזציה למטרות קידום אתרים מבוססת על שלוש פעולות אופטימיזציה עיקריות:

  1. אופטימיזציה ON SITE – פעולות אופטימיזציה בתוך האתר

     

  2. אופטימיזציה OFF SITE – פעולות אופטימיזציה מחוץ לאתר

     

  3. אופטימיזציה טכנית המשלבת בתוכה מספר פעולות לצורך שיפור ביצועי האתר בכל פרמטר נדרש

     

להלן מספר מילים על הפעולות השונות המיושמות במסגרת התהליך:

אופטימיזציה בתוך האתר –  ON SITE 

תהליך אופטימיזציה למטרות קידום אתרים מיושם באמצעות עריכה של תגיות ה-מטא וזאת לצרכי עריכה של כותרות דפי האתר ועריכת כותרות המופיעות בכל אחד מדפי האתר.

פעולה זו נחוצה גם לצרכי אינדוקס האתר על ידי האלגוריתמים של מנועי החיפוש וגם לצרכי הנגשת תוכן האתר לקהל המשתמשים בו ושיפור חווית הגלישה שלהם באתר. 

אופטימיזציה מחוץ לאתר – OFF SITE

כל תהליך קידום אורגני (SEO) במנועי החיפוש, מצריך בין היתר מערך קישורים נכנסים ויוצאים אל ו/או מ- האתר המקודם. לצורך כך, מתבצעת בדיקה של כל הקישורים המפנים לאתר המקודם ולעמודי התוכן הרלוונטיים.

פעולות האופטימיזציה מחוץ לאתר נועדו לצורך איתור באגים מקישורים שונים המפנים לאתר ותיקון השגיאות במידת הצורך.

כמו כן, הפעולה נחוצה לצורך מיטוב מערך הקישורים הנכנסים והיוצאים מהאתר המוקדם וזאת מתוך מגמה להפוך את האתר לאתר סמכותי בעיני גוגל. 

אופטימיזציה טכנית 

אופטימיזציה טכנית למטרות קידום אתרים מיושמת באמצעות בדיקות שונות שמטרתן לבחון את מהירות טעינת דפי האתר והתאמתו הרספונסיבית לכל פלטפורמת גלישה כזו או אחרת.

בהתאם לממצאי הבדיקות המקדימות, ניתן לפעול לשיפור מדדי האתר בכל פרמטר ובכך לשפר את ביצועי האתר. 

טיפים מעשיים לשיפור חווית המשתמש 

חווית המשתמש באתר היא זו העושה את ההבדל בין אתרים מובילים בתחומם לבין אתרי אינטרנט המזנבים הרחק מאחור.

על מנת לפעול לשיפור חוויית המשתמש באתר הבית העומד לרשותכם, ואין זה משנה אם מדובר באתר תדמית או אתר מכירות מקוון, כל שתדרשו לעשות (לאורך זמן ובאופן תדיר) הוא להקפיד על מספר כללי מפתח בסיסיים ועיקריים וביניהם:

  • תוכן איכותי ורלוונטי לתחום עיסוקו העיקרי של האתר  
  • דינמיות – הקפדה יתרה על רענון התכנים באתר 
  • ממשקים שונים המאפשרים אינטראקציה מיידית עם קהל הגולשים 
  • מעקב דינמי אחר פעולות הגולשים באתר באמצעות מערכות ייעודיות לצורך כך (גוגל אנליטיקס וכו) ושיפור מדדי האתר בהתאם לממצאים הרלוונטיים 
  • קיום סקרים שנועדו לצורך בירור שביעות רצון הגולשים מהאתר 
  • החלפת אימג'ים וסרטונים באתר מעת לעת 
  • ניהול דפי אתר באמצעות מערכת דינמית לניהול תוכן 

 

חשוב לזכור – התרגום המילולי של המילה אופטימיזציה לעברית הוא: מיטוב, ולכן, כל פעולת אופטימיזציה נועדה למטב את ביצועי האתר ולדאוג לכך שקהל הגולשים בו ישהו בו כמה שיותר זמן בכל פעם בהם נכנסים לאתר.

שתפו את המאמר

רוצים להטיס את העסק שלכם?

קבלו הצעה מהמקצוענים בתחום

תוכן העניינים

מאמרים נוספים

בניית חנות אינטרנטית – סקירה מלאה

יש לכם מה למכור ברשת? זה הזמן לדעת הכול על הקמתה של חנות אינטרנטית רכישות באונליין הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהאופן בו אנו

איקומרס – מסחר אלקטרוני

4.9 טריליון $, זה סכום המכירות המטורף הצפוי בשנת 2021 בתחום המסחר האלקטרוני, ואם אתם עדיין לא יודעים מה זה איקומרס ואיך מצטרפים ל-"חגיגות המכירות"

קידום ממומן בגוגל ופייסבוק

מה זה PPC ולמה אתם צריכים איש PPC? רוצים לדעת מה זה PPC ולמה הוא נחוץ לכם למטרות שיווק דיגיטלי ברשת? השורות שלפניכם נכתבו במיוחד

Uncategorized

מה זה URL ואיך הוא משפיע על SEO?

הם ראשי תיבות של UNIFORM RESOURCE LOCATOR שהוא למעשה מונח מקצועי המתאר רצף של תווים המשמשים לצרכי הגדרת כתובות של דפי אינטרנט. כתובת ה-URL הידועה

הרשמו לניוזלטר של בונובו

לקבלת מאמרים נוספים